Δευτέρα 28 Σεπτεμβρίου 2015

πολιτικη επικαιροτητα



Πεθανε ο Πιετρο Ινγκραο,σε ηλικια 100 ετων
Ιστορικο στελεχος του ιταλικου ΚΚ…η τριαδα Ινγκραο,Αμεντολα,Ναπολιτανο στηριξε την στροφη προς τον ευρωκομμουνισμο που προωθησε ο Μπερλινγκουερ…από το 93 και μετα κρατηθηκε αριστεροτερα του Κομματος που σιγα-σιγα αλλαζε ονομα και γραμμη πλευσης

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

Το ακρον αωτον του σοφιστικου θρασους!
οι δημοσκοπησεις δεν κανουν προβλεψεις(!)
Στην κοινή γνώμη έχει κυριαρχήσει το πολύ λαθεμένο στερεότυπο ότι οι μετρήσεις κοινής γνώμης αποτελούν πρόβλεψη του εκλογικού αποτελέσματος. Ακόμη και πολιτικοί αρχηγοί αναφέρονται σε «διάψευση δημοσκοπικών προγνώσεων». Αγνοούν προφανώς ότι οι κανόνες δεοντολογίας για τις πολιτικές έρευνες που έχουν ισχύ νόμου στην Ελλάδα δεν επιτρέπουν να θεωρείται η πρόθεση ψήφου ως πρόβλεψη αποτελέσματος. Τότε έπεσε έξω;
Δυστυχώς στη χώρα της υπερβολής αυτά είναι λεπτομέρειες για ελάχιστους ψαγμένους. Ηταν πραγματικότητα η εικόνα ισοδυναμίας των δύο κομμάτων στην προεκλογική περίοδο; Ναι, ήταν για τρεις βδομάδες, και μάλιστα στην αφετηρία τα πράγματα ήταν ελαφρώς καλύτερα για τη N.Δ. Ο χώρος του ΣΥΡΙΖΑ στα τέλη Αυγούστου ήταν σε μεγάλη αποσυσπείρωση, τραυματισμένος πολιτικά και ψυχολογικά αμήχανος για την πορεία του. Τρίτο μνημόνιο από την κυβέρνηση της αριστεράς που είχε υποσχεθεί την κατάργησή του. Ναι στο μνημόνιο μετά το 62% του ΟΧΙ στο δημοψήφισμα. Αυτά είχαν οδηγήσει εξ αντανακλάσεως σε μεγαλύτερη συσπείρωση τον χώρο της Ν.Δ., χωρίς όμως και η Ν.Δ. να παρουσιάζει οποιαδήποτε δυναμική, αφού είχε καταδικαστεί από τη λαϊκή ψήφο μόλις επτά μήνες πριν και στη συνέχεια είχε βρεθεί σε πολύ δύσκολη θέση.
Η απογοήτευση και η κούραση του εκλογικού σώματος κυριαρχούσαν. Προειδοποιούσαμε ότι υπήρχαν δημοσκοπικές ενδείξεις μεγάλης αποχής. Θα κέρδιζε όποιος σε σύγκριση με τον αντίπαλό του θα έκανε καμπάνια πιο κοντινή και πιο ανεκτή από τους αναποφάσιστους που αποτελούσαν τουλάχιστον το 15% του εκλογικού σώματος. Οι εκλογές κρίθηκαν οριστικά την τελευταία βδομάδα και κυρίως τις 3-4 τελευταίες μέρες.
Στην τελευταία μέτρηση της GPO η τάση υπέρ του ΣΥΡΙΖΑ ήταν σαφής και διαρκώς αυξανόμενη. Σαφής ήταν και η σειρά των κομμάτων από την πρώτη μέχρι την έκτη θέση. Η διαβεβαίωση σταθερότητας και σχηματισμού κυβέρνησης συνεργασίας που δόθηκε από τον Αλέξη Τσίπρα στο ντιμπέιτ καθησύχαζε τους πιο συντηρητικούς αναποφάσιστους, η κατηγορηματική του άρνηση για συνεργασία με τη Ν.Δ. καθησύχαζε το αριστερότερο κοινό του. Σε όσους ψήφιζαν πολιτικά, το δίλημμα του πρωθυπουργού που θα βγάλει τη χώρα από την κρίση είχε κυριαρχήσει, και σε αυτό ο Τσίπρας είχε πλεονέκτημα. Και η αθώα, νεανική εικόνα του «προδομένου, ειλικρινούς, ανθρώπινου πολιτικού» προσέλκυσε στο φινάλε τη συναισθηματική ψήφο κυρίως των γυναικών.
Παρουσιάστηκαν στη δημοσιότητα σωστά οι μετρήσεις; Πολλές φορές όχι. Εβλεπες παντού πηχυαίους τίτλους: «Ντέρμπι ανάμεσα στα δύο κόμματα». Προσωπικά, επέμενα συνέχεια ότι αυτό δεν είναι πρόβλεψη για τις εκλογές. Σημειώναμε ότι η ισοδυναμία στην πρόθεση ψήφου, ακόμη και αν αφαιρούσαμε τους αναποφάσιστους που προέρχονταν κυρίως από τον ΣΥΡΙΖΑ, στατιστικά σήμαινε ότι η διαφορά μπορεί να είναι και έξι μονάδες.
Επομένως η κατάχρηση στη δημοσιοποίηση μετρήσεων, η μονόπλευρη προβολή της πρόθεσης ψήφου, η εντυπωσιοθηρική παρουσίασή τους είναι προβλήματα που πρέπει να αντιμετωπιστούν στα ΜΜΕ.
Υπάρχουν προβλήματα στη διενέργεια των μετρήσεων; Ασφαλώς και υπάρχουν σε ένα περιβάλλον πολιτικά ρευστό, με αποδυνάμωση των πολιτικών ταυτοτήτων, με την καχυποψία των πολιτών για οτιδήποτε έχει σχέση με την πολιτική και πλέον με τον τεράστιο θόρυβο για τις δημοσκοπήσεις.
Ας σκεφτούμε μόνο ότι στα 10 τελευταία χρόνια η αποχή από τις εκλογές αυξήθηκε κατά 2 εκατομμύρια πολίτες, οι οποίοι όμως αντιπροσωπεύονται στα δημοσκοπικά δείγματα. Ασφαλώς χρειάζεται διαρκή βελτίωση η ερευνητική διαδικασία, αλλά η αναγκαία συζήτηση για τη βελτίωση όλου του status του χώρου των δημοσκοπήσεων θα πρέπει να γίνει με νηφαλιότητα, μακριά από την ακατάσχετη συνωμοσιολογία και τις ολοκληρωτικού χαρακτήρα καταγγελτικές γενικεύσεις που γεννούν ερωτηματικά για τη σκοπιμότητά τους.
* Ο κ. Τάκης Θεοδωρικάκος είναι πολιτικός αναλυτής και πρόεδρος της GPO.

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
Και μερικα σοβαροτερα
 Δεν ήταν λάθος οι δημοσκοπήσεις. Τα εκλογικά αποτελέσματα ήταν λάθος.
 Πήγα το πρωί στα γραφεία μιας εταιρείας δημοσκοπήσεων και στο σαλόνι ήταν γραμμένο με μεγάλα γράμματα: «Από τότε που ανακαλύφθηκε η συγγνώμη, χάθηκε το φιλότιμο των δημοσκόπων».


Σε εφτά νησιά των Κυκλάδων επιβάλλεται από 1ης Οκτωβρίου ο αυξημένος ΦΠΑ 23%..
♦Για να λέμε την αλήθεια το μέτρο πλήττει ιδιαίτερα τη Μύκονο. Ενα δείπνο που κόστιζε 8.500 ευρώ εκτοξεύεται τώρα στα 10.500 ευρώ.

Ο Δ. Καμμένος δικαιολογήθηκε ότι δεν ήταν δικά του τα τουίτ, αλλά τα έγραψαν 15 συνεργάτες του που είχε για τον σκοπό αυτό. Θυμίζει το ανέκδοτο με το πόσοι Πόντιοι χρειάζονται για να αλλάξουν μια λάμπα.

Οι Γερμανοί δεν έχουν πειράξει μόνο το κοντέρ για τους ρύπους, αλλά όλα τα κοντέρ του αυτοκινήτου. Εχω ένα Φολκσβάγκεν δεκαετιών, τρέχω με 20-30 χιλιόμετρα και δείχνει ότι τρέχω με 220-230 και με γράφουν οι τροχονόμοι συνέχεια.

 Η μετονομασία κάθε υπουργείου δεν είναι και τζαμπέ. Στοιχίζει καμιά διακοσάρα. Τουλάχιστον θα έχουν δουλειά σφραγιδάδες, σιδεράδες που θα ανεβάσουν τη νέα ταμπέλα, χαρτοπώλες που θα αλλάξουν το νέο λογότυπο σε τόνους χαρτί αλληλογραφίας κ.λπ. Της ανάπτυξης το κάγκελο!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου