Παρασκευή 11 Σεπτεμβρίου 2015

νανουρισματα 1


Νανούρισμα [Ματωμένος γάμος - 
Federico Garcia Lorca]


Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις
Στίχοι/ μετάφραση: Νίκος Γκάτσος

Νάνι το παιδί μου νάνι
που δεν ήθελε νερό
 
τ' άλογό μας το μεγάλο.
Αχ καρδούλα μου ποιος ξέρει
 
τι να λέει το ποταμάκι
στο λιβάδι το χλωρό.

Νάνι, το νερό το μαύρο
μες στα πράσινα χορτάρια
που ψιλό τραγούδι πιάνει.
Νάνι κι η τριανταφυλλιά μου
που τη γης δάκρυο ποτίζει
τ' άλογό μας το καλό.

Έχει πόδια λαβωμένα
τραχηλιά κρουσταλλιασμένη,
 
έχει έν' ασημένιο λάζο
καρφωμένο μες στα μάτια.
Μόνο μια φορά σαν είδε
τ' αντρειωμένα τα βουνά
εχλιμίντρισε κι εχάθη
στα νερά τα σκοτεινά.

Αχ πού πήγες άλογό μου
που δεν ήθελες να πιεις,
 
αχ μαράζι μες στο χιόνι.
Νάνι το γαρούφαλό μου
που τη γης δάκρυο ποτίζει,
τ' άλογό μας το καλό.

Μην έρχεσαι ,μη μπαίνεις
το παρεθύρι κλείστο
με φυλλωσιές ονείρου,
μ' όνειρα φυλλωσιάς.
Κοιμάται το παιδάκι μου,
σωπαίνει το μωρό μου.

Αχ πού πήγες άλογό μου
που δεν ήθελες να πιεις,
άλογο της χαραυγής.

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

Κοιμησου αγγελουδι μου


Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης


Κοιμήσου αγγελούδι μου, παιδί μου, νάνι νάνι
Να μεγαλώσεις γρήγορα, σαν τ'αψηλό πλατάνι
Να γίνεις άντρας στο κορμί και στο μυαλό
Και να 'σαι πάντα μεσ' το δρόμο τον καλό

Κοιμήσου αγγελούδι μου, γλυκά με το τραγούδι μου

Κοιμήσου περιστέρι μου, να γίνεις σαν ατσάλι
Να γίνει κι η καρδούλα σου σαν του Χριστού μεγάλη
Για να μην πεις μεσ' τη ζωή σου δεν μπορώ
κι αν πρέπει ακόμα να σηκώσεις και σταυρό


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@



Θα κεντησω



Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Μουσική: Μάνος Λοΐζος

Θα κεντήσω πάνω στου αλόγου σου τη σέλλα
με διαμαντόπετρες σωρό
του φεγγαριού το πήγαιν' έλα
στο πελαγίσιο το νερό

Αγόρι μου, αγόρι μου
αγόρι μου να σε χαρώ

Θα κεντήσω στ' ασημοπίστολα σου πλάι
της χελιδόνας το φτερό
κι έναν σταυρό να σε φιλάει
τις νύχτες που σε καρτερώ

Θα κεντήσω πάνω στο δίκοπό σου λάζο
το βλέμμα σου το καθαρό
αυτό το βλέμμα το γαλάζιο
που δε χορταίνω να θωρώ


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου