Οταν ο υπουργός Οικονοµίας Κωστής Χατζηδάκης δηλώνει ότι δεν θα δείξει καµία ανοχή στη διαφθορά γελάνε ακόµη και τα τεφτέρια της προϊσταµένης στη ∆ΟΥ Χαλκίδας, στα οποία σηµείωνε µε επιµέλεια τις µίζες και τα χρυσά µεροκάµατα. Υπάρχει κάτοικος αυτής της χώρας που δεν είναι πεπεισµένος ότι οι εφορίες και οι υπηρεσίες της ΑΑ∆Ε είναι παράλληλα µηχανισµοί διαφθοράς και άνοµης εξουσίας; Υπάρχει επιχειρηµατίας καθ’ όλα νόµιµος και τυπικός που δεν φοβάται πως αν µπει στο στόχαστρο της εφορίας πέφτει στην οµηρία ενός πανίσχυρου κυκλώµατος και των εκβιασµών του; Υπάρχει κάποιος που δεν γνωρίζει ότι αυτό συµβαίνει γιατί εκτός από τη διεφθαρµένη βάση υπάρχει η διαβρωµένη και διεφθαρµένη κορυφή που κινεί τα νήµατα γιατί εισπράττει και η ίδια;
Η υπόθεση των επίορκων εφοριακών της Χαλκίδας ούτε µεµονωµένη είναι ούτε εξαίρεση ούτε αστυνοµικό συµβάν. Είναι η συνήθης λειτουργία του ελεγκτικού φορολογικού µηχανισµού. Στην υπόθεση της Χαλκίδας οι αποκαλύψεις έγιναν γιατί ο καταγγέλλων επιχειρηµατίας δεν έκανε την καταγγελία στις υπηρεσίες της ΑΑ∆Ε ώστε να θαφτεί, αλλά απευθύνθηκε στη ∆ιεύθυνση Εσωτερικών Υποθέσεων της ΕΛΑΣ. Ετσι το σύστηµα µπήκε σε κανονική παρακολούθηση µε όλα τα µέσα και επιβεβαιώθηκαν όσα έχει αποκαλύψει η έρευνα του Documento τον Ιούλιο του 2023 µε πρωτοσέλιδο τίτλο «Μαφία εφοριακών εκβιάζει επιχειρηµατίες». Οσα περιγράφαµε στην έρευνα εκείνη απέκτησαν ήχο και εικόνα από το σύστηµα παρακολούθησης της ΕΛΑΣ. Εφοριακοί µε τη συνεργασία λογιστών µεθοδεύουν και προτεραιοποιούν φορολογικούς ελέγχους για να εκβιάζουν επιχειρηµατίες που µπαίνουν στον έλεγχο. Στη συνέχεια σβήνουν πρόστιµα αν τους δώσεις το χρυσό µεροκάµατο. Τόσο εύκολα και τόσο αυθαίρετα, χωρίς δικλίδες ασφαλείας από την ΑΑ∆Ε, κάνει ο κάθε διεφθαρµένος ό,τι γουστάρει. Πατάει το κουµπί και σβήνει ή το ανοίγει και ξεκινά το κυνήγι.
∆εν πρόκειται για αβλεψία ή αστοχία του συστήµατος. Ετσι έχει κατασκευαστεί το σύστηµα: µε τρύπες ώστε να κάνει τα ρεσάλτα της η διαφθορά.
Το Documento αποκάλυψε και κάτι άλλο που αποτελεί το modus operandi της συγκάλυψης από την κορυφή της ΑΑ∆Ε. Ολες οι καταγγελίες για τους διεφθαρµένους εφοριακούς που φτάνουν στο λεγόµενο τµήµα Εσωτερικού Ελέγχου της ΑΑ∆Ε, αντί να διοχετευτούν και στην εισαγγελία για να γίνουν ουσιαστικές έρευνες όπως συνέβη στη Χαλκίδα (νόµιµες τηλεφωνικές επισυνδέσεις, έρευνες σε σπίτια και ηλεκτρονικά µέσα), καταλήγουν σε πειθαρχικό έλεγχο και οι διεφθαρµένοι αθωώνονται. Πρακτικά δηλαδή καλούν τον καταγγελλόµενο και τον ρωτάνε «τι λες για την καταγγελία που σε εµφανίζει ότι πήρες 200.000 ευρώ από τον τάδε επιχειρηµατία για να κλείσεις την υπόθεσή του;» και αυτός απαντά απλώς «είναι όλα ψέµατα» και κλείνει το θέµα «λόγω έλλειψης στοιχείων».
Η σκανδαλώδης υπόθεση που αποκαλύπτει (και) σήµερα το Documento αποτελεί απόδειξη του τρόπου λειτουργίας του κυκλώµατος. Μια καταγγελία έφτασε στην ΑΑ∆Ε έχοντας πολύ ισχυρά στοιχεία για λαθρέµπορο ποτών που προµήθευε τα τουριστικά νησιά. Η καταγγελία, παρότι είχε λεπτοµέρειες (ακόµη και τις εταιρείες µέσω των οποίων γινόταν η λαθρεµπορία), από την ΑΑ∆Ε πετάχτηκε. Πήγε ωστόσο στην εισαγγελία λόγω παρατηρητικότητας των παραγόντων στο Εµπορικό Επιµελητήριο του Πειραιά. Επειδή δηλαδή ξέφυγε από το σύστηµα συγκάλυψης, όπως συνέβη και στη Χαλκίδα. Ενδιάµεσος φυσικά εµφανίζεται σύµβουλος υπουργού.
Η κυβέρνηση δεν είναι ανεύθυνη για όλα αυτά. Την εποχή των µνηµονίων η ΑΑ∆Ε υποτίθεται ότι άρχισε να λειτουργεί ως ανεξάρτητη αρχή για να χτυπηθεί (όπως έλεγε η τρόικα) η διαφθορά. Επί των ηµερών του Μητσοτάκη η ΑΑ∆Ε έγινε ΑΑ∆Ε του Γ. Πιτσιλή. Με διοικητικές αποφάσεις που υπογράφει ο Γ. Πιτσιλής αποδίδει στον εαυτό του εξουσίες απόλυτου µονάρχη. Απέδωσε στον εαυτό του το δικαίωµα να κάνει προσλήψεις και προαγωγές, ανατρέποντας µάλιστα τη µοριοδότηση (µε προφορικές συνεντεύξεις και άλλα κόλπα) και τα αντικειµενικά κριτήρια. Κάθε διορισµένος σε θέση-κλειδί, όπως η προϊσταµένη της ∆ΟΥ Χαλκίδας, ο υποδιευθυντής της αλλά και ο σύζυγος της διεφθαρµένης που φαίνεται ότι υπηρετεί ως στέλεχος ελέγχου στο ΚΕΦΟΜΕΠ, έχουν επιλεγεί προσωπικά από τον Πιτσιλή. Οι επιτροπές που λειτουργούν στην ΑΑ∆Ε είναι γνωµοδοτικές και µόνο και η απόφαση είναι του διοικητή. Συνεπώς ο Γ. Πιτσιλής φέρει όχι µόνο τη διοικητική ευθύνη αλλά και την προσωπική ευθύνη για την επιλογή κάθε διεφθαρµένου. ∆εν µπορεί να πει ότι δεν ξέρει, αφού ο ίδιος επέλεξε να ξέρει και να επιλέγει. Με τον τρόπο αυτό επέλεξε ως νούµερο 2 στην ΑΑ∆Ε τον Νίκο Μπατσίλα, ο οποίος µε βούλα εισαγγελέα ζηµίωσε το δηµόσιο για να εξυπηρετήσει ελεγχόµενο γνωστό επιχειρηµατία. Ο Γ. Πιτσιλής τον έκανε δεξί του χέρι έπειτα από όλα αυτά και ενώ υπάρχουν δεκάδες καταγγελίες εναντίον του. Τυχαίο ή αναγκαίο γι’ αυτόν; Πρέπει να απαντήσει.
Ο Γ. Πιτσιλής είναι ανέλεγκτος, ανεξέλεγκτος και επικίνδυνος. Με διοικητική πράξη στις 9 Μαΐου 2024 άλλαξε όσα προβλέπει ο ν. 2859/2000 περί απαλλαγής από ΦΠΑ των κατοίκων τρίτων χωρών. ∆ηλαδή ο Γ. Πιτσιλής άλλαξε νόµο του ελληνικού κράτους που ψήφισε η Βουλή. Ποιος του δίνει αυτό το δικαίωµα; Γιατί ο Ελληνας πρωθυπουργός εκχωρεί τη νοµοθετική εξουσία σε ένα πρόσωπο που δεν εξέλεξε ούτε ελέγχει κανένας; Τι είναι αυτό που τον καθιστά συνέταιρο σε αυτή την αντισυνταγµατική εκτροπή να κανονίζει τους νόµους του κράτους ο Γ. Πιτσιλής; Μήπως µέσα από αυτή την εκχώρηση υπογράφονται άτυπα συµβόλαια που δεν γνωρίζουν οι πολίτες;
Αν όµως µιλάµε για διαφθορά µε τη βούλα του Μητσοτάκη και εκτέλεση από την ΑΑ∆Ε του Πιτσιλή, τότε αναµφίβολα µιλάµε για την επιχείρηση εξόντωσης του Documento. Οι υπηρεσίες του Πιτσιλή ξεκίνησαν φορολογικό έλεγχο στο Documento µε ανώνυµες επιστολές τις οποίες προτεραιοποίησαν παρά τις αντίθετες προβλέψεις του νόµου. Αφού έψαξαν τρία χρόνια και δεν βρήκαν τίποτε, κατασκεύασαν. Απέκρυψαν τιµοκαταλόγους διαφήµισης για να στηρίξουν µια έτσι και αλλιώς αβάσιµη κατηγορία, ότι η εφηµερίδα έκανε µεγάλες εκπτώσεις και άρα έπαιρνε χρήµατα κάτω από το τραπέζι. Μας έβαλαν πρόστιµο 235.000 ευρώ. Αφού τους παγιδεύσαµε παριστάνοντας πως δεν γνωρίζουµε ότι έκρυψαν στοιχεία, τους εκθέσαµε δηµοσιεύοντας όλα τα αποδεικτικά (τιµολόγια, τιµοκατάλογοι, δηλώσεις διαφηµιστικών και πελατών κ.λπ.). Η µεθόδευση και το πρόστιµο εναντίον του Documento ήταν ένας από τους λόγους που η Ελλάδα καταδικάστηκε στο ψήφισµα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου που αφορούσε το κράτος δικαίου.
Στη συνέχεια προσφύγαµε στη ∆ιεύθυνση Επίλυσης ∆ιαφορών (∆Ε∆) µε όλα τα στοιχεία. Η προσφυγή στη ∆Ε∆ είναι µε βάση τον νόµο υποχρεωτικό προστάδιο πριν από την προσφυγή στα δικαστήρια. Η συγκεκριµένη διεύθυνση µπορεί να αποφανθεί για την υπόθεση εντός 120 ηµερών. Αν δεν το κάνει, τότε θεωρείται ότι σιωπηλά αποβάλλει την αρµοδιότητά της. Στις 28 Μαΐου 2024 η προθεσµία απόφασης τελειώνει. Η ∆Ε∆ λοιπόν δεν παίρνει θέση για µια υπόθεση έντονης δηµοσιότητας η οποία αποτέλεσε λόγο καταδίκης της χώρας στην Ευρώπη, δεν θέλει να επέλθει κάθαρση διά της απόφασής της (έστω δικαίωσης του φορολογικού ελέγχου) αλλά αφήνει το Documento να πάει στα δικαστήρια για να δικαιωθεί ύστερα από χρόνια. Κατά τα άλλα, ο Κωστής Χατζηδάκης είναι εναντίον της διαφθοράς στο σύστηµα των φορολογικών ελέγχων. Σε λίγο θα µας πει ότι είναι και κατά των υποκλοπών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου