Τετάρτη 12 Οκτωβρίου 2022

μια ιστοριουλα

 

Ένας ηλικιωμένος συναντά έναν νεαρό που ρωτά:

"Με θυμάσαι; ”

Και ο γέρος λέει όχι. Τότε ο νεαρός του λέει ότι ήταν μαθητής του, Και ο δάσκαλος ρωτάει:

"Τι κάνεις, τι κάνεις στη ζωή; ”

Ο νεαρός απαντά:

“Λοιπόν, έγινα δάσκαλος. ”

"αχ, πόσο καλός, σαν εμένα; ” Ρωτάει ο γέρος.

"Λοιπόν, ναι. Μάλιστα έγινα δασκάλα επειδή με ενέπνευσες να σου μοιάσω. ”

Ο γέροντας, περίεργος, ρωτάει τον νεαρό τι ώρα αποφάσισε να γίνει δάσκαλος. Και ο νεαρός του λέει την εξής ιστορία:

"Μια μέρα, ένας φίλος μου, επίσης φοιτητής, ήρθε με ένα ωραίο νέο ρολόι, και αποφάσισα ότι το ήθελα.

Το έκλεψα, το πήρα από την τσέπη του.

Λίγο μετά, ο φίλος μου παρατήρησε ότι έλειπε το ρολόι του και αμέσως παραπονέθηκε στον δάσκαλό μας, που ήσουν εσύ.

Στη συνέχεια απευθυνθήκατε στην τάξη λέγοντας: «Το ρολόι αυτού του μαθητή κλάπηκε σήμερα κατά τη διάρκεια των μαθημάτων. Όποιος το έκλεψε, παρακαλώ να το επιστρέψει. ’

Δεν το έδωσα πίσω γιατί δεν το ήθελα.

Έκλεισες την πόρτα και είπες σε όλους μας να σηκωθούμε και να κάνουμε κύκλο.

Θα ψάχνατε τις τσέπες μας μία προς μία μέχρι να βρεθεί το ρολόι.

Εμείς πάντως μας είπατε να κλείσουμε τα μάτια, γιατί το ρολόι του θα ψάχνατε μόνο αν είχαμε όλοι τα μάτια μας κλειστά.

Κάναμε όπως μας είπαν.

Πήγες από τσέπη σε τσέπη, και όταν έψαξες την τσέπη μου, βρήκες το ρολόι και το πήρες. Συνέχισες να ψάχνεις τις τσέπες όλων, και όταν τελείωσες είπες «άνοιξε τα μάτια σου. Έχουμε το ρολόι. ’

Δεν με κάρφωσες και ποτέ δεν ανέφερες το επεισόδιο. Ούτε είπες ποιος έκλεψε το ρολόι. Εκείνη τη μέρα έσωσες την αξιοπρέπειά μου για πάντα. Ήταν η πιο ντροπιαστική μέρα της ζωής μου.

Αλλά είναι και η μέρα που αποφάσισα να μην γίνω κλέφτης, κακός άνθρωπος κλπ. Ποτέ δεν είπες τίποτα, ούτε καν με μάλωσες ή με πήρες στην άκρη για να μου κάνεις μάθημα ηθικής.

Έλαβα ξεκάθαρα το μήνυμά σου.

Χάρη σε εσάς, κατάλαβα τι πρέπει να κάνει ένας πραγματικός εκπαιδευτικός.

Θυμάστε αυτό το επεισόδιο καθηγητά;

Ο παλιός καθηγητής απάντησε, «Ναι, θυμάμαι την κατάσταση με το κλεμμένο ρολόι, που έψαχνα στην τσέπη όλων. Δεν σε θυμήθηκα, γιατί έκλεισα και τα μάτια μου κοιτώντας. ’

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου