Στις 5 Μαρτίου 2023, η καθιερωμένη κυριακάτικη ανάρτηση του Κυριάκου Μητσοτάκη στα social media, είχε φυσικά ως θέμα το δυστύχημα στα Τέμπη.
«Ξεκινώ με τα αυτονόητα», έγραφε τότε. «Ως πρωθυπουργός, οφείλω σε όλους, αλλά πάνω από όλα στους συγγενείς των θυμάτων, μια μεγάλη ΣΥΓΓΝΩΜΗ. Τόσο προσωπική, όσο και στο όνομα όλων όσοι κυβέρνησαν τη χώρα εδώ και χρόνια. Γιατί, πράγματι, στην Ελλάδα του 2023, δεν γίνεται δύο τρένα να κινούνται αντίθετα στην ίδια γραμμή και να μην το έχει αντιληφθεί κανείς. Δεν μπορούμε, δεν θέλουμε και δεν πρέπει να κρυφτούμε πίσω από το ανθρώπινο σφάλμα. Αν το έργο της Τηλεδιοίκησης είχε ολοκληρωθεί, αυτό το δυστύχημα θα ήταν πρακτικά αδύνατο να είχε συμβεί».
Λίγες μέρες μετά βέβαια ήταν ο ίδιος που, σε μια προσπάθεια να καλυφθούν οι εγκληματικές ευθύνες της κυβέρνησής του, μεθόδευσε τη συσκότιση με παρατρεχάμενους υπουργών και κομπάρσους, στέλνοντας στο σταθμαρχείο της Λάρισας τον υφυπουργό Μεταφορών, Μιχάλη Παπαδόπουλο προκειμένου να «πείσει» τους δημοσιογράφους αλλά και την κοινή γνώμη ότι η τηλεδιοίκηση «λειτουργούσε, αλλά δεν χρησιμοποιήθηκε». Μόνο που τα πράγματα δεν πήγαν και τόσο… καλά και το σόου που στήθηκε εξελίχθηκε σε διασυρμό του υφυπουργού σε ζωντανή μετάδοση. Εργαζόμενος εκείνη την ώρα στον σταθμό της Λάρισας διέψευσε εκκωφαντικά το κυβερνητικό αφήγημα για την τηλεδιοίκηση και άδειασε τον φανερά αμήχανο κ. Παπαδόπουλο ξεκαθαρίζοντας ότι δεν υπάρχει καμία τηλεδιοίκηση παρά μόνο ένα τοπικό σύστημα ελέγχου. «Αυτή τη στιγμή έχουμε μία χάραξη δρομολογίου από την είσοδο του σταθμού μέχρι την έξοδο. Δεν υπάρχει τηλεδιοίκηση. Υπάρχει ο τοπικός χειρισμός. Βλέπει 3,5 από την έξοδο του σταθμού και 1,5 με 2 από το νότιο τμήμα. Αν υπήρχε τηλεδιοίκηση θα έβλεπε μέχρι το Πλατύ. Βγήκε εντελώς εκτός λειτουργίας τον Ιούλιο του 2019. Από το 2019 μέχρι σήμερα δεν υπάρχει τηλεδιοίκηση. Το τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης λειτουργεί» τόνισε χαρακτηριστικά. Και προτού αρχίσει να γυαλίζει στις κάμερες ο ιδρώτας του υφυπουργού, έσπευσε ο Ζαχαρίας Στουρνάρας, διευθυντής του συστήματος καταγραφής του ΟΣΕ και συνδικαλιστής της ΔΑΚΕ, να τον βγάλει από τη δύσκολη θέση διατάζοντας ούτε λίγο ούτε πολύ τον σταθμάρχη να βάλει ένα «τέλος».
Είναι ο ίδιος άνθρωπος που στις αρχές Απριλίου, όταν πραγματοποιήθηκε το πρώτο δρομολόγιο αμαξοστοιχίας μετά την τραγωδία στα Τέμπη, εμφανίστηκε στις κάμερες ως… τυχαίος επιβάτης δηλώνοντας ότι δεν φοβάται να μπει στο τρένο μετά το δυστύχημα: «Βεβαίως, βεβαίως, πολύ ασφάλεια παιδιά» έλεγε στους δημοσιογράφους χωρίς φυσικά να διευκρινίζει ότι είναι στέλεχος του ΟΣΕ. Ειρήσθω εν παρόδω, το όνομα του κ. Στουρνάρα βρίσκεται μεταξύ των πέντε διευθυντικών στελεχών του Οργανισμού σε βάρος των οποίων ασκήθηκαν διώξεις κακουργηματικού χαρακτήρα. Είχε προφυλακιστεί, αποφυλακίστηκε με καταβολή αποζημίωσης 30.000 ευρώ και απαγόρευση εξόδου από τη χώρα και επέστρεψε στα καθήκοντα του.
Σε άλλο σημείο του ίδιου μηνύματος ο πρωθυπουργός έγραφε: «Η Δικαιοσύνη θα ερευνήσει ταχύτατα την τραγωδία και θα αποδώσει ευθύνες. Ενώ τις επόμενες μέρες ο αρμόδιος υπουργός θα ανακοινώσει παρεμβάσεις άμεσης βελτίωσης της ασφάλειας των σιδηροδρόμων μέχρι να ολοκληρωθεί το Ηλεκτρονικό Σύστημα Διοίκησης. Τώρα, έχουμε χρέος να σταθούμε δίπλα στις οικογένειες των θυμάτων, αναγνωρίζοντας με θάρρος τα σφάλματα του κράτους. Όμως, ούτε αυτά φτάνουν. Θα ζητήσω αμέσως από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και από φίλες χώρες τη συνδρομή τους σε τεχνογνωσία, ώστε να αποκτήσουμε, επιτέλους, σύγχρονα τρένα. Και θα αγωνιστώ για να έχουμε πρόσθετη κοινοτική χρηματοδότηση προκειμένου να συντηρηθεί και να αναβαθμιστεί γρήγορα το υφιστάμενο δίκτυο. Τέλος, θα προτείνω σε όλα τα κόμματα να δεσμευτούμε από τώρα ότι, στην επόμενη Βουλή, θα συσταθεί Ειδική Επιτροπή που θα διερευνήσει την πονεμένη ιστορία των ελληνικών σιδηροδρόμων όλη την τελευταία εικοσαετία. Όσα δεν έγιναν τόσα χρόνια πρέπει να τα κάνουμε τώρα και γρήγορα».
Όσο την έχετε δει εσείς, την έχουμε δει κι εμείς, φίλες και φίλοι. Αυτό που σίγουρα όμως είδαμε ήταν μια Εξεταστική Επιτροπή - παρωδία (αλλά… «γουρλίδικη» σύμφωνα με τον πρόεδρό της, Δημήτρη Μαρκόπουλο, λόγω της υπουργοποίησης επτά εκ των 16 μελών της ΝΔ) που ο ίδιος ο πρωθυπουργός χαρακτήρισε ως «όχι και την καλύτερη στιγμή της Βουλής» στην πρόσφατη συνέντευξή του στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Alpha. Η Επιτροπή που έφτασε στο σημείο αφενός να βάλλει κατά της έρευνας της ευρωπαίας εισαγγελέα για τη σύμβαση 717 και αφετέρου να προχωρήσει ενσυνείδητα στη σκύλευση του νεκρού μηχανοδηγού για να ενισχύσει το αφήγημα του ανθρώπινου λάθους, γεγονός που προκάλεσε το εξώδικο της οικογένειας του. Όπως μας ενημερώνει ο κοινοβουλευτικός συντάκτης του Documento, Άγγελος Προβολισιάνος, «τα λόγια του πρωθυπουργού για τα έργα και τις ημέρες της συγκεκριμένης Επιτροπής θα αποδειχτούν τροχοπέδη για τη συγκρότηση Προανακριτικής εάν και εφόσον αυτή πάρει σάρκα και οστά μετά τη διαβίβαση της δικογραφίας που σχετίζεται με την κύρια εισαγγελική έρευνα του εγκλήματος των Τεμπών. Ήδη μέλη της “γαλάζιας” ΚΟ απαντούν αρνητικά στους διαδρόμους της Βουλής για το ενδεχόμενο να συμμετάσχουν, ενώ μέλη της επίμαχης Εξεταστικής στηλιτεύουν το “ψυχικό άδειασμα” που τους επιφύλασσε ο Κυρ. Μητσοτάκης».
Και όλα αυτά την ώρα που ο πρώην πρόεδρος της Βουλής και υποψήφιος για το ύπατο πολιτειακό αξίωμα, Κωνσταντίνος Τασούλας, κρατούσε στο συρτάρι του δικογραφίες που αφορούν το σιδηροδρομικό έγκλημα των Τεμπών. Περίεργη αντίληψη περί… διευκόλυνσης της διαδικασίας προκειμένου να πέσει άπλετο φως, δε νομίζετε;
Και το σημείωμα του πρωθυπουργού κατέληγε: «Προσωπικά είμαι στην πολιτική για να αλλάξω αυτή την “κακιά τη χώρα”, αυτήν την παλαιά Ελλάδα που μας πληγώνει. Γι’ αυτό προσπαθώ, κάθε μέρα. Άλλοτε τα καταφέρνω και άλλοτε όχι. Ξέρω καλά, ωστόσο, πόσο καλύτερη μπορούμε να κάνουμε την πατρίδα μας αν σαρώσουμε τα απομεινάρια του παρελθόντος που μας κρατάνε πίσω. Και για αυτήν την Ελλάδα που μας αξίζει θα συνεχίσω να αγωνίζομαι. Εδώ σταματώ. Σήμερα, Κυριακή της Ορθοδοξίας, ανάβουμε όλοι ένα κερί στη μνήμη αυτών που έφυγαν τόσο άδικα και τόσο πρόωρα».
Πάλι καλά που το διευκρίνισε γιατί κάποιοι… κακεντρεχείς νομίζουν ότι μπήκε στην πολιτική με μοναδικό «προσόν» το όνομά του απλά και μόνο για να συνεχίσει την (οικογενειακή) παράδοση των ρουσφετιών και των εξυπηρετήσεων σε ημέτερους. Όπως αυτό για χάρη του μοιραίου σταθμάρχη, ο οποίος με την Υπουργική Απόφαση που υπέγραψε ο τότε υπουργός Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, ξεπέρασε το εμπόδιο του ορίου ηλικίας προκειμένου να αναλάβει καθήκοντα σταθμάρχη δίπλα στο σπίτι του, με τα γνωστά αποτελέσματα…
Όσο για τους συγγενείς των θυμάτων, στους οποίους ο κ. Μητσοτάκης από τους οποίους στο ίδιο μήνυμα ζητούσε «ΣΥΓΓΝΩΜΗ», δεν δίστασε να επιστρατεύσει πολιτικούς, δημοσιογράφους και σμήνη από τρολ με βασική αποστολή τον χλευασμό του αγώνα τους και την απαξίωση κάθε αποκάλυψης που γκρέμιζε το αφήγημα περί ανθρώπινου λάθους. Οι λοιδορίες σε βάρος τους, τα χυδαία τρολαρίσματα ειδικά κατά της «μάνας των Τεμπών» Μαρίας Καρυστιανού, η απαξίωση σοκαριστικών αποκαλύψεων που χαρακτηρίζονταν «θεωρίες συνωμοσίας» υπήρξαν για δύο χρόνια τα βασικά επικοινωνιακά εργαλεία της κυβέρνησης του «παραπλανημένου» σήμερα Κυριάκου Μητσοτάκη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου